بازاریابی رسانه های اجتماعی 2022
آیا می خواهید از آخرین تغییرات بازاریابی اجتماعی استفاده کنید؟ به دنبال بینش متخصص هستید تا به شما کمک کند برنامه های بازاریابی خود را در مسیر درست قرار دهید؟
در این مقاله، 21 کارشناس برتر بازاریابی پیش بینی های خود را به اشتراک می گذارند تا به شما در تهیه برنامه های بازاریابی برای سال آینده کمک کنند.

شماره 1: قرقره ها به موفقیت کلی بازاریابی اینستاگرام کمک می کنند
اخیراً آدام موسری، رئیس اینستاگرام، گفت که این پلتفرم در حال تغییر پارادایم است که در آن کاربران محتوای ویدیویی سرگرمکنندهتری را درخواست میکنند. این بدان معناست که بسیار مهم است که کسبوکارها در اسرع وقت شروع به پذیرش این تغییر کنند تا به طور مؤثر در پلتفرم تا سال 2022 به بازار عرضه شود. اکنون ویدیو باید به جزء اصلی استراتژی شما تبدیل شود - اما فقط ثبت رکورد و پخش یک ویدیوی ساده دیگر کافی نیست. . برای متمایز شدن در چشم انداز بازاریابی دیجیتال امروزی باید خلاق، نوآور و سرگرم کننده باشد.
هنگامی که محتوای ویدیویی بیشتری را در استراتژی خود وارد میکنید، مهم است که توجه داشته باشید که دامنه توجه مخاطبان در طول سالها کوتاهتر و کوتاهتر شده است. نیاز به محتوای سریع و جدید بیشتر و بیشتر شده است، بنابراین استراتژی بازاریابی اینستاگرام شما باید با استفاده از حلقههای اینستاگرام و ویدیوهای سرگرمکننده کوتاه با آن هماهنگ شود.
این هفته، ما بهبودهایی را در ویدیو در اینستاگرام انجام دادیم تا ایجاد و کشف آن آسانتر شود. ما ویدیوهای IGTV و فید را در
یک قالب - Instagram Video ترکیب کرده ایم.
ما یک انفجار را در ویدیو دیدهایم، و این یک تغییر پارادایم است که ما آن را پذیرفتهایم. پیشرفت های بیشتر در راه است! ✌️
تیم من به طور مداوم دریافته است که قرقرهها، خلاقیتهای تبلیغاتی ارگانیک و پولی مشتریان ما هستند که عملکرد بالاتری دارند – بهویژه آنهایی که احساس ارگانیک/اصالت بیشتری دارند و شبیه یک آگهی معمولی به نظر نمیرسند. با این حال، بسیار مهم است که تمام محتوای ویدیویی و Reels که ایجاد میکنید، ارزشی برای مخاطبان شما ایجاد کند و از نظر استراتژیک با پیشنهاد شما مرتبط باشد. پرش به روندهای تصادفی بدون همسو کردن آن محتوا با اهداف کلی بازاریابی شما شما را به جایی نمی برد.
به عنوان مثال، اگر یک قیف وبینار دارید، میتوانید از یک حلقه یا ویدیوی خلاقانه برای جلب توجه در فید استفاده کنید و افراد را ترغیب کنید تا روی آگهی ثبتنام شما کلیک کنند. اگر خدماتی ارائه میدهید، میتوانید از یک حلقه/ویدئو برای هدایت افراد به برنامه خود یا صفحه رزرو تماس استفاده کنید. اگر محصولاتی دارید، می توانید هر ماه 2 تا 4 حلقه ایجاد کنید تا آنها را به شیوه ای سرگرم کننده و خلاقانه به نمایش بگذارید.
یکی دیگر از استراتژیهای ارزشمندی که میتوانید در سال 2022 از آن استفاده کنید این است که اگر حلقهها یا ویدیوهای ارگانیک خاصی دارید که عملکرد خوبی دارند و تعامل زیادی ایجاد میکنند، میتوانید آنها را به سادگی با دانلود حلقه از حساب اینستاگرام خود و سپس آپلود آن به یک تبلیغ تبدیل کنید. ویدئو برای اجرا به عنوان تبلیغ این به شما این امکان را می دهد که به افراد جدید دسترسی پیدا کنید و مخاطبان گرم خود را ایجاد کنید، که سپس می توان آنها را مجدداً هدف قرار داد یا برای مخاطبان مشابه استفاده کرد.
یکی دیگر از مزایای این استراتژی این است که مخاطبانی که از طریق تعامل درون برنامهای ایجاد میشوند، مانند بازدیدهای ویدیویی یا تعامل با محتوا یا نمایه شما، مخاطبانی هستند که توسط کاربرانی که از ردیابی از بهروزرسانیهای iOS انصراف میدهند تأثیری نمیپذیرند.
امیلی هیرش متخصص تبلیغات اجتماعی و صاحب آژانسی است که متخصص در کمک به صاحبان مشاغل و کارآفرینان پرمشغله است تا کسب و کار خود را به سطح بالاتری برسانند.
شماره 2: عملکرد تبلیغات فیس بوک موثرتر است
آیا متوجه اتفاق غیرمعمولی شده اید که با بسیاری از تجارب تبلیغاتی روی پلتفرم فیس بوک (تبلیغات نسل اول، تبلیغات مسنجر و غیره) اتفاق می افتد؟ آنها موثرتر از همیشه هستند. به نظر میرسد که فیسبوک در سال 2021 با شکست پیکسلها دست به کار شده است تا استفاده از برخی محصولات خود را بسیار موثرتر کند. امیدواریم این روند ادامه پیدا کند!
همچنین مشتاقانه منتظر استقبال گرم از تکرار بعدی ردیابی هستم - یک Conversions API پایدارتر و یک پیکسل تکامل یافته.
علاوه بر این، من می بینم - همانطور که همه ما احتمالاً می بینیم - که سال 2022 آغازگر دوره جدیدی از بازه توجه کوتاه تر است. اگر می خواهید برنده شوید، کوتاه فکر کنید. شما ویدیوهایی می خواهید که مصرف آسان، بسیار آموزنده و تا حد امکان سرگرم کننده باشد. در حالی که برخی از افراد ممکن است ظهور ویژگیهایی مانند Reels و پلتفرمهایی مانند TikTok را مسخره کنند، اشتباه نکنید، ویدیوی کوتاه، آموزشی و سرگرمکننده اینجا باقی میماند.
و نه فقط در ارگانیک. آن قرقره ها و TikToks را بردارید و آنها را در تبلیغات خود امتحان کنید. آنها فوق العاده خوب کار می کنند ویدیوهای کوتاه خود را با داستان سرایی خوب قدیمی جفت کنید و این یک بازی ساخته شده در بهشت است.
شماره 3: آنچه قدیمی است دوباره جدید است: محتوای طولانی بازخوانی مرحله مرکزی
واضح است که سال 2021 سال رسانه های کوتاه مدت بود. انفجار TikTok، پذیرش گسترده حلقههای اینستاگرام، و معرفی YouTube Shorts همه ما را بر روی پیامهای 15 ثانیهای متمرکز کرد. با این حال، یک تغییر ظریف در سراسر سیستم عامل های اجتماعی اتفاق افتاده است. مدت زمان TikTok به 3 دقیقه افزایش یافته است. قرقره ها به 60 ثانیه رفتند. این تغییرات کوچک، آغاز چرخش آونگ به سمت محتوای بلندتر است.

Clubhouse طلوع صوت زنده طولانی مدت را ایجاد کرد. توییتر Spaces را معرفی کرد. فیس بوک با Live Audio Rooms عرضه شد و به طور کامل از پادکست پشتیبانی کرد. یوتیوب نیز پادکست را پذیرفته است. و ویدیوی زنده را فراموش نکنیم. تجارت اجتماعی یک روند بزرگ است و برای فروش به رسانه های طولانی مدت نیاز دارید. حتی آمازون نیز ویدیوی زنده را پذیرفته است.
اگر موهبت گاب را دارید، احساس نادیده نگیرید. روز شما سریعتر از آنچه فکر می کنید می آید. اگر غولهای اجتماعی به یک چیز اهمیت میدهند، وقت آن است که روی پلتفرم قرار بگیرند. در سال 2022 تماشا کنید که صدا و تصویر با فرم طولانیتر جلو و مرکز میشوند.
مایکل استلزنر مدیر عامل و بنیانگذار Social Media Examiner است. او میزبان پادکست بازاریابی رسانه های اجتماعی است.
شماره 4: تجربیات طاقچه فیس بوک به کانال های بازاریابی برجسته تبدیل می شوند
اگرچه فیس بوک همچنان به عنوان شبکه اجتماعی شماره 1 جهان با 2.9 میلیارد کاربر فعال ماهانه تسلط دارد، افراد بیشتری به دنبال تجربه در جوامع کوچکتر و خرده فرهنگ ها هستند.
خوشبختانه، فیس بوک در ارائه این انواع صمیمی تر از تجربیات متصل نیز عالی است. مارکها و کسبوکارها بهتر است سه حوزه اصلی را برای کمک به تعمیق روابط خود و ایجاد اعتماد بیشتر با مخاطبان خود دو برابر کنند:
گروههای فیسبوک - به سرمایهگذاری در ساخت گروه خود ادامه دهید، که در حالت ایدهآل به صفحه فیس بوک شما پیوند دارد. در اجلاس سالانه جوامع در سال جاری، فیس بوک ویژگی های متعددی را برای قوی تر کردن گروه ها و جذاب تر کردن گروه ها برای مدیران و اعضا به طور یکسان معرفی کرد. موارد اضافی شامل امکان ایجاد زیرگروهها - هم رایگان و هم پولی - فروشگاههایی برای فروش کالا، جمعآوری کمکهای مالی جامعه، و مجموعهای از ویژگیهای سرپرست است.
اتاقهای صوتی زنده – این ویژگی همچنان برای کاربران فیسبوک عرضه میشود. از این قالب در گروه فیس بوک خود برای ارتباط صمیمانه تر با اعضا استفاده کنید. بسیار آسان است و لازم نیست برای دوربین آماده شوید!
فیسبوک لایو – پخش زنده علاوه بر صدا را فراموش نکنیم. ویدیوی زنده هنوز هم بسیار قدرتمند است و بهترین چیز بعدی برای حضوری است (بسیار خوب، جدای از متاواسر قریب الوقوع!). ویدیوی زنده فرصت فوق العاده ای را برای برقراری ارتباط در زمان واقعی با فالوورهای خود فراهم می کند.

و، اگر میتوانید، برای حداکثر دسترسی و تعامل ارگانیک، قطعاً به حلقههای فیسبوک وارد شوید. متا به انتشار ادامه خواهد داد و این فرمت ویدئوی تمام صفحه کوتاه و تمام صفحه را به شدت تحت فشار قرار خواهد داد. تا زمانی که TikTok یک رقیب بزرگ باقی بماند، مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا پلتفرم، شرکت و تیم، وزن زیادی به ویژگیهای مشابه خواهند داد. و در حال حاضر Reels هم در اینستاگرام و هم در فیسبوک است. بنابراین، شما نیز می توانید از این روند رو به افزایش برای دید رایگان استفاده کنید. (و، نه، شما مجبور نیستید یاد بگیرید که چگونه یک رقصنده حماسی، همگامکننده لب حرفهای، و اشارهگر دوسویه باشید، ها! فقط خودتان باشید و در برند باقی بمانید.)
شماره 5: بازاریابان اصول بازاریابی را نادیده می گیرند
اکثر مشاغل و بازاریابان به اصول اولیه توجه نمی کنند.
در سال 2022، بسیاری از شرکتها همچنان از ویدیو استقبال نمیکنند، حتی اگر میدانند که باید. اکثر شرکت ها (به ویژه B2B) در مورد هزینه و ملاحظات قیمت محصولات یا خدمات خود در وب سایت خود بحث نمی کنند، حتی اگر باید.
اکثر بخشهای فروش و بازاریابی هنوز هم تراز نیستند، حتی اگر باید باشند. اکثر وب سایت ها ابزارهای سلف سرویس (مانند ماشین حساب قیمت، ارزیابی و غیره) را ارائه نمی دهند، حتی اگر این کار را انجام دهند. اکثر شرکتها زمان زیادی را صرف بحث در مورد اینکه متاورس در 10 سال آینده چگونه خواهد بود (و سایر مواردی که در حال حاضر به اندازه موارد ضروری اهمیتی ندارند) میگذرانند، حتی اگر اینطور نباشد.
نکته: مردم، اصول همیشه بیشترین اهمیت را دارند. همیشه. توجه به اصول اولیه فرصتی را برای بازاریابان فراهم می کند تا به راحتی نتایج خود را بهبود بخشند.
مارکوس شریدان یک سخنران کلیدی و شخصیت بازاریابی مشهور جهانی است. او هر سال بیش از 250 کارگاه غواصی عمیق و 70 سخنرانی جهانی در سراسر جهان برگزار می کند.
شماره 6: ویدیوی ارگانیک اینستاگرام باعث ایجاد صمیمیت و اعتماد می شود
ویدیو همچنان راهی برای ایجاد اعتماد سریعتر بین مخاطبان خود خواهد بود تا بتوانید فروش بیشتری داشته باشید.
زمانی که اینستاگرام تأسیس شد، یک اپلیکیشن عکس بود، اما امروزه اگر میخواهید کاری که در رسانههای اجتماعی انجام میدهید تأثیر واقعی بر نتیجه کسبوکارتان داشته باشد، استفاده از ویدیو مهمتر از همیشه است.
ویدئو در سرتاسر پلتفرم نمایش داده می شود، از جمله:
حلقه های اینستاگرام: این ویدیوهای کوتاه در بین هر نوع پستی بیشترین دسترسی را دارند. برای بهره بردن از مزایای قرقره های نوردهی که می توانند ارائه دهند، لازم نیست از وحشی ترین افکت ها و انتقال ها استفاده کنید.

پیامهای مستقیم nstagram: هم پیامهای ویدیویی و هم چتهای ویدیویی زنده روشی هوشمندانه برای ایجاد مکالمه هستند. حتماً نام شخصی را که با او صحبت میکنید بگویید تا شبیه ویدیوی کپی و پیست نباشد. ارزش وقت اضافی برای ایجاد یک ارتباط واقعی با یک سرنخ را دارد.
لایو اینستاگرام: میتوانید حداکثر سه مهمان را به لایو اینستاگرام خود بیاورید که به موضوعی که در مورد آن صحبت میکنید ارزش افزوده میدهند. بهعلاوه، مخاطبان آنها اعلانی دریافت میکنند که فردی که دنبال میکنند زنده است و مخاطب جدیدی را به پخش شما میآورد. حرف من برای سال 2022 صمیمی است. من معتقدم که مردم بیش از هر زمان دیگری هوس صمیمیت در رسانههای اجتماعی و کسبوکارهایی که از آنها خرید میکنند، هستند.
شماره 7: ویژگی اینستاگرام تمرکز استراتژیک را تحت تأثیر قرار می دهد
با نگاهی به تعداد ویژگیهای منتشر شده در سال 2021، کاملاً واضح است که اینستاگرام در تجارت الکترونیک و ابزارهای سازندهاش سرمایهگذاری میکند که هرگز قبلاً نبوده است.
در سال 2022، فکر میکنم چیزهای بیشتری را در سال 2021 مشاهده خواهیم کرد: ویژگیهای مشابه TikTok برای پشتیبانی از ویدیوهای کوتاه، ابزارهای اضافی برای تأثیرگذاران، فروشگاهها و سازندگان - و با همه اینها، بسیار زیاد. برای برخی از صاحبان مشاغل کوچک، اینستاگرام می تواند مانند یک شغل پاره وقت (علاوه بر شغل تمام وقت آنها) باشد. من فکر میکنم این غرق شدن بسیار واقعی است - برخی از کسبوکارها را از رسانههای اجتماعی کنار میزند تا روی کانالهای دیگر تمرکز کنند، در حالی که دیگران را تشویق میکند تا با استراتژی رسانههای اجتماعی خود هوشمندتر شوند.
هر چند وقت یکبار ظاهر شدن بیهدف، ارسال یک نقل قول الهامبخش و به اشتراک گذاشتن آن در استوریهای اینستاگرام، باعث رشد شما در سال 2022 نخواهد شد. من فکر میکنم که صاحبان کسبوکار مجبور خواهند شد یاد بگیرند که چگونه از اینستاگرام بهطور کارآمد استفاده کنند - یعنی به عنوان یک فروش ابزار و به گونه ای که زمان و منابع بیشتری را نمی گیرد.

این تغییر به کسبوکارها کمک میکند تا از آنچه که کسبوکار واقعاً در حال حاضر بیشتر به آن نیاز دارد (معمولاً دیده شدن، تعامل، سرنخها یا فروش)، از ویژگیهایی استفاده کنید که تحت فشار قرار نگیرند. همه این کارها را در اینستاگرام انجام دهید و به محض انتشار به هر ویژگی جدید بپرید.
درعوض، با درک مجموعهای از ویژگیهای قدرتمند اینستاگرام و اینکه کدام یک برای افزایش دنبالکننده، تعامل، سرنخها و فروششان بهترین هستند، کسبوکارها میتوانند به صورت استراتژیک در حساب اینستاگرام خود سرمایهگذاری کنند و از انجام همه کارها صرف نظر کنند.
شماره 8: شورت های یوتیوب حواس پرتی است
آیا می خواهید در رشد ارگانیک در YouTube برنده شوید؟ مهمترین چیزی که باید بدانید این است که YouTube به طور کلی چگونه کار می کند و کار الگوریتم چیست. بیش از هر استراتژی یا هک دیگری در YouTube، درک این موضوع که کل کار الگوریتم جفت کردن محتوای مناسب با بیننده مناسب است بسیار مهم است و رفتن به سال 2022، کلید موفقیت است.
چند روند و چیزهای قابل توجهی وجود دارد که باید به عنوان سازنده در پلتفرم در سال 2022 به آنها توجه کنید، بنابراین بیایید آن را تجزیه کنیم:
نحوه یافتن ویدیوهای شما در جستجو در حال تغییر است. در سالهای گذشته در یوتیوب، اگر کلمه کلیدی مناسب را پیدا میکردید، آن را در عنوان قرار میدادید و استراتژی برچسبگذاری قوی داشتید، به راحتی میتوانید به بالای رتبهبندی جستجو برای آن کلمه کلیدی صعود کنید. اکنون، همانطور که به سال 2022 می رویم، برچسب ها اهمیت بسیار کمی برای یافتن در جستجو دارند. کلید تسلط بر جستجو بیشتر در کلمه کلیدی مناسب، عنوان و توضیحات شما نهفته است.
YouTube Shorts جایی نیست که باید تمرکز کنید. این ممکن است یک نظر یا پیشبینی نامطلوب باشد، اما، در حالی که برخی از سازندگان قطعاً موفقیتهایی را با Shorts دیدهاند، من فکر نمیکنم که پلتفرم به آنجا میرود یا باید تلاشهای خود را برای یافتن ارگانیک متمرکز کنید. کاربران یوتیوب محتوای طولانی میخواهند و محتوای طولانی مدت بهتر به فروش تبدیل میشود، جامعه ایجاد میکند و رشد پایداری دارد.

بینندگانی که به آنها اهمیت میدهید در واقع میخواهند شما و برندتان را بشناسند، نه اینکه فقط آنچه را که به دنبالش هستند پیدا کنند و ترک کنند. یوتیوب یک موتور جستجو است، بنابراین منطقی است که بینندگان وقتی به دنبال پاسخی برای مشکل خود هستند به سمت پلتفرم بروند و سازندگان برای یافتن محتوای خود به شدت روی جستجو تمرکز کنند.
اما، بینندگانی که در واقع به جامعهای تبدیل میشوند که از شما خرید میکنند، فقط نمیخواهند به سؤال خود پاسخی دریافت کنند و از آن خارج شوند. آنها می خواهند شما و برند شما را بشناسند. بنابراین، همانطور که محتوای خود را برای سال 2022 برنامهریزی میکنید، سعی کنید استراتژیای ارائه کنید که هم بر جستجو و هم بر ایجاد یک انجمن در پلتفرم متمرکز باشد - جامعهای پر از بینندههایی که برای هر ویدیویی به آن مراجعه میکنند.
متفاوت باشید و صاحب چیزهای عجیب خود باشید. یوتیوب بیشتر و بیشتر در حال پیشرفت در افرادی است که از متفاوت بودن نمی ترسند و کارهایی را کمی خارج از حد معمول انجام می دهند.
به عنوان مثال، یکی از یوتیوببرهای مورد علاقه من بیلی ساریان است که به جای ارسال آموزشهای آرایشی معمولی، خودش را روی آن گذاشت و مجموعهای به نام «Murder Mystery and Makeup Mondays» را شروع کرد که در آن آرایش خود را انجام میدهد. گفتن یک داستان جنایی واقعی، و کانال او منفجر شده است. سپس، ما کسبوکارهایی مانند WWE داریم که فراتر از انتشار مجدد کلیپهای محتوای تلویزیونی خود هستند و مصاحبههای پشت صحنه، موارد انحصاری YouTube و موارد دیگر را انجام میدهند.
یافتن راهی برای متفاوت بودن از همه افراد دیگر در این پلتفرم چیزی است که در سال 2022 و پس از آن برنده خواهد شد.
شماره 9: ویدئو بازاریابی ارگانیک لینکدین را هدایت می کند
در سال 2021، لینکدین Creator Mode را راهاندازی کرد، که چیزی بیش از یک ابزار ساده است - راهی برای تشویق و حمایت حرفهایها و کسبوکارها در ارسال محتوای اصلیتر و تقویت پیامهای برندشان.
وقتی «حالت ایجادکننده» را روشن میکنید، چه چیزی دریافت میکنید:
نمایه شما به یک حساب فالو تبدیل شده است و شما واجد شرایط هستید که به عنوان یک سازنده پیشنهادی برای دنبال کردن معرفی شوید.
هنگامی که LinkedIn آنها را منتشر می کند، به همه ابزارهای جدید Creator دسترسی خواهید داشت. Creator Hub دسترسی اولیه شما به ویژگیها را نشان میدهد.
شما این امکان را دارید که یک خبرنامه لینکدین منتشر کنید تا محتوای خود بیشتر دیده شود.
بدون گذراندن مراحل درخواست، به لینکدین لایو دسترسی پیدا می کنید.
بخش Topics You Post About در قالب پنج هشتگ به نمایه شما اضافه می شود و لینکدین پست های شما را برجسته می کند و لایک ها و نظرات را نشان می دهد.
پیشبینی برتر من در سال 2022 برای لینکدین این است که پلتفرم به مکانی ارزشمندتر برای محتوای بازاریابی ویدیویی با بازگشت سرمایه عالی تبدیل خواهد شد.
https://youtu.be/slHfyRyLXq4
انتظار میرود inkedIn یک ویژگی ویدیوی کوتاه را به عنوان بخشی از حالت Creator Mode، مشابه Instagram Reels و TikTok راهاندازی کند. این ویژگی ویدیویی کوتاه در سال 2021 زمانی که LinkedIn ویژگی Stories را متوقف کرد و یک برنامه ویدیوی آموزشی به نام Jumprope را خریداری کرد، اعلام شد. کسبوکارها از این ویژگی ویدیویی جدید برای بازاریابی محصولات و خدمات خود با ویدیوهای آموزشی کوتاه استفاده میکنند و به رشد جلسات کاربران لینکدین و اثربخشی بازاریابی ویدیویی لینکدین ادامه میدهند.
شماره 10: تجارت الکترونیک در TikTok رشد می کند، طول عمر روند کاهش می یابد
TikTok جایگاه خود را در رسانه های اجتماعی و سرگرمی به عنوان یک پدیده فرهنگی تثبیت کرده است و در سال 2022 همچنان بر ویدیوهای کوتاه تسلط خواهد داشت. TikTok در حال حاضر بیش از 1 میلیارد کاربر دارد و انتظار می رود تا بهار 2022 به 1.5 میلیارد کاربر برسد.
برای بازاریابان، چهار حوزه کلیدی وجود دارد که باید در سال 2022 به آنها توجه کرد که فرصت های بیشتری برای کسب درآمد فراهم می کند.
اول رشد سریع پخش زنده است. TikTok که قبلاً بین کاربران عادی بسیار محبوب است، به افزایش ویژگیهای پخش زنده ادامه خواهد داد تا کاربران بیشتری را تحت تأثیر قرار دهد و آنها را تشویق کند تا آن را به عنوان یک استراتژی رشد و پرورش بپذیرند (که اخیراً در نمودارها و رتبهبندیهای مستقیم دیده شده است). قابل توجه ترین حرکت به سمت تجارت پخش زنده است. قدرت پیوندهای قابل کلیک و توانایی فروش مستقیم محصولات از طریق پخش زنده، که قبلاً در بریتانیا موجود است، بدون شک برای کسب و کارها و برندها در افزایش درآمد قدرتمند خواهد بود.
دوم، TikTok ثابت می کند که یک رقیب قابل دوام در فضای تجارت اجتماعی است. ویژگی های خرید درون برنامه ای بیشتری انتظار می رود. با توجه به همکاری اخیر با Shopify و توانایی حسابهای تجاری برای برچسبگذاری محصولات، فروشگاههای TikTok یک ویژگی بسیار مورد انتظار است که قرار است در سال 2022 وارد شود. فروشگاههای TikTok که قبلاً در Douyin، نسخه چینی برنامه راهاندازی شدهاند، به برندها و صاحبان مشاغل اجازه ایجاد میدهند. یک فروشگاه آنلاین، فرصت های بیشتری را برای افزایش فروش فراهم می کند.

TikTok جایگاه خود را در رسانه های اجتماعی و سرگرمی به عنوان یک پدیده فرهنگی تثبیت کرده است و در سال 2022 همچنان بر ویدیوهای کوتاه تسلط خواهد داشت. TikTok در حال حاضر بیش از 1 میلیارد کاربر دارد و انتظار می رود تا بهار 2022 به 1.5 میلیارد کاربر برسد.
برای بازاریابان، چهار حوزه کلیدی وجود دارد که باید در سال 2022 به آنها توجه کرد که فرصت های بیشتری برای کسب درآمد فراهم می کند.
اول رشد سریع پخش زنده است. TikTok که قبلاً بین کاربران عادی بسیار محبوب است، به افزایش ویژگیهای پخش زنده ادامه خواهد داد تا کاربران بیشتری را تحت تأثیر قرار دهد و آنها را تشویق کند تا آن را به عنوان یک استراتژی رشد و پرورش بپذیرند (که اخیراً در نمودارها و رتبهبندیهای مستقیم دیده شده است). قابل توجه ترین حرکت به سمت تجارت پخش زنده است. قدرت پیوندهای قابل کلیک و توانایی فروش مستقیم محصولات از طریق پخش زنده، که قبلاً در بریتانیا موجود است، بدون شک برای کسب و کارها و برندها در افزایش درآمد قدرتمند خواهد بود.
دوم، TikTok ثابت می کند که یک رقیب قابل دوام در فضای تجارت اجتماعی است. ویژگی های خرید درون برنامه ای بیشتری انتظار می رود. با توجه به همکاری اخیر با Shopify و abaNext، اصالت، شخصیت و قابلیت ارتباط همچنان عوامل کلیدی برای موفقیت در عملکرد ویدیو و ایجاد جامعه برای مشاغل کوچک خواهد بود. انسانی کردن برندتان به شما کمک می کند تا برای موفقیت آماده شوید. ژنرال Z به دیکته کردن روندهای ارگانیک بر اساس فرهنگ پاپ و رویدادهای خبری ادامه می دهد و انتظار می رود شاهد گسترش بیشتر این روندها در پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی باشیم.
طول ارتباط روند کوتاه خواهد شد. کاربران روندها را با سرعتی سریع مصرف می کنند و به احتمال زیاد ابزارهای بیشتری برای پیش بینی روندها زودتر به دست خواهند آمد. چالشهای برندها برای انطباق با فرهنگ پرطرفدار و سریع TikTok ادامه خواهد داشت. ابزارهای آموزشی اخیراً با راه اندازی مرکز خلاقیت برای کمک به برندها در ایجاد کمپین هایی که برای پلتفرم بصری هستند، توسعه یافته اند. انتظار داشته باشید منابع و ابزارهای بیشتری برای جذب برندها به پلتفرم در دسترس قرار گیرند.
در نهایت، تقاضای بیشتری برای محتوای تولید شده توسط کاربر وجود خواهد داشت زیرا برندهای بیشتری به سمت برنامه جذب می شوند. TikTok به حمایت از برندها با ابزارها و برنامههایی که برای کمک به آنها با سازندگان محتوا طراحی شدهاند، ادامه میدهد تا بتوانند محتوای تولید شده توسط کاربر را ارائه دهند که پویا و بومی برای پلتفرم باشد. بازار سازندگان TikTok و تبلیغات Spark در حال حاضر ایجاد شدهاند، و با راهاندازی اخیر پلتفرم تبادل خلاقانه، انتظار میرود که این نوع همکاری برند و سازندگان گسترش یابد تا به برندها کمک کند تولیدکنندگان محتوای مرتبط را پیدا کنند که TikTok.ility را برای حسابهای تجاری درک کنند. برای برچسبگذاری محصولات، فروشگاههای TikTok یک ویژگی بسیار مورد انتظار است که قرار است در سال 2022 وارد شود. فروشگاههای TikTok که قبلاً در Douyin، نسخه چینی برنامه راهاندازی شدهاند، به برندها و صاحبان مشاغل اجازه میدهند یک فروشگاه آنلاین ایجاد کنند و فرصتهای بیشتری را برای افزایش فروش فراهم میکنند.
ادامه این محتوا رو میتونید از وبلاگ زیر بخونید:
http://alexa2022.niliblog.ir/post/2